Festival Alto Vicentino

International Short Film Festival

Festival Alto Vicentino

Festival Alto Vicentino is an International Short Film Festival which takes place in Santorso (VI) – Italy.

It was founded in 2007 by a small group of friends dreaming of bringing cinema in their little town, but since then it has been growing in popularity.

Thousands of short films from every country of the world are submitted every year. Among the winners of our competition there is the Oscar-nominated Mark Gill, director of “The Voorman Problem”.

The film festival takes places in late June in Villa Rossi, a 16th century villa owned by the commune of Santorso whose grounds host one of Italy’s most important parks.

 

 — Italian Version —

Il Festival Alto Vicentino è una rassegna internazionale di cortometraggi che si tiene a Santorso (VI).

Il festival è stato fondato nel 2007 da un piccolo gruppo di giovani che sognavano di portare il grande cinema nel paese di Santorso e da allora la popolarità della manifestazione è sempre cresciuta.

Ogni anno migliaia di cortometraggi da tutto il mondo vengono iscritti alle preselezioni. Tra i vincitori del premio per il miglior cortometraggio in concorso ricordiamo Mark Gill, regista candidato al Premio Oscar per “The Voorman Problem”.

Il festival si tiene nella seconda metà di giugno a Villa Rossi, una villa seicentesca al centro di uno dei parchi romantici più importanti di tutta Italia.